Far Cry'ın köklü bir seri olacağının farkındaydık. İtiraf edelim, dinazorlar ve Jurassic Park tipinde senaryolar için bile fazlasıyla köklü bir oyuncu kitlesi var. Hatta dinazorlarla insanlardan önceki zamanlar için bile...
Bunun yerine, elimizde Far Cry Primal var. Dinazorların olmadığı, fakat yine de şimdiye kadar hiçbir oyunun yaşatmadığı deneyimi yaşatabilecek potansiyelde.
5. Gelişmiş Bir Yakın Dövüş
Far Cry 3 ve 4 birebir dövüşte çuvalladı. Yakın dövüşler için bir kaç tane hazır animasyon vardı, ve bir kaç tane de gizli saldırı için... Bunları seviye atladıkça geliştirebiliyor ve daha hızlı hale getirebiliyordunuz.
Yakın dövüş ve gizli öldürme mekanikleri bu oyun için çok basitti. Bire bir dövüşlerde rakibiniz, elinde bir çatal tutan çocuktan farksız bir hale geliyor.
4. Oyunu Kontrol Noktalarını Ele Geçirme Üzerine Kurmayın!
Çoğu serinin oyunlarının kendini tekrarladığını sık sık görürüz. Bu Ubisoft'un Assassin's Creed serisinde de yaptığı birşey. Gördüğünüz üzere Ubisoft dersini alan şirketlerden değil. Bu sefer Far Cry 4'teki kontrol noktalarını ele geçirme üzerine kurulmuş bir senaryo yerine, daha etkileyici birşey bekliyoruz.
3. Kabileler İle Savaşmayı yada Barış Yapmayı Seçebilmek
Primal için beklediğimiz en büyük özelliklerden birisi de kabileler arası diplomasi. Primal yaratıkların doğasında, fantazileri arasında, bir köyü yağmalamak, evlerini yakmak, kadınlarına tecavüz etmek ve bebeklerini yakmak gibi şeyler vardır. Fakat bu oyunda, bir kabile ile savaşacak mıyız yoksa birleşecek miyiz, bu kararı bizim verebilmemiz gerekiyor.
2. Oyuncuyu Bir Direniş Üyesi Yapmayın
Primal diğer Far Cry oyunlarından farklı olmalı. Yine bir dikdatöre yada devlete karşı direniş yapan karakterlerden biri değil de, farklı bir senaryo ile karşımıza çıkmalılar. Primal Ubisoft'un kendini tekrar eden senaryolarına bir son verebilir. Tamamen onlara bağlı.
1. Yiyecek ve Hayatta Kalma Gibi Unsurlar Önemli Olsun
Avlanmak, Far Cry 3 ve 4'ün temalarından biriydi. Fakat taş devri dönemine ait bir senaryoda, oyun ilk insanların neden avlanma ihtiyacı hissettiğini ve nasıl bu yönde kendilerini geliştirdiklerini anlatmalı. Ubisoft "yemek için avlanmak" gibi bir açıklama yapmış durumda, ilerleyen zamanlarda bununla ilgili daha çok bilgi alabileceğimizi düşünüyoruz.